A thin line between ‘Bersyukur’ and ‘Riak’

Bila kita rasa bersyukur dengan rezeki yang kita dapat, kita ucap ‘Alhamdulillah’…

Bila kita TAYANG amount duit yang kita ada dalam bank account, which we are definitely proud of due to the amount of kerja keras yang kita buat, itu namanya ‘BANGANG’…

  • NEVER EVER put any account details (eventhough you blur-blur kan account number) in your blog or website, apatah lagi amount duit yang ada dalam tu. You never kno who reads your site.
  • Sekiranya anda mau menunjukkan kejayaan anda dalam mengumpul banyak duit, tunjuk sajalah gambar kereta mahal/beg mahal/tiket ke luar negara yang anda dah beli. Orang mesti tahu punya la anda ada duit. No need to show the exact amount that you have.

Kesian jugak bila dipikirkan… The world does revolve around $$$!

8 thoughts on “A thin line between ‘Bersyukur’ and ‘Riak’

  1. Aku cepat² kasi clarify contoh kat blog aku.Mane tau, tiba-tiba orang fikir aku betul² ade $5000 dalam akaun aku.heheheh.Sumpah, aku tak riak.Aku buat contoh camaner nak banking tanpa bank Islam di Tanah Kanggaru.hehehe.

  2. akmalia says:

    aku tatau….nak tau…nak tau. cos this is the second time i read someone blogging bout this particular blog. mesti mau tau. can someone please give me the link….too juicy to let go la this thing

Leave a Reply

