Seriously?! No… SERIOUSLY???

Sekali lagi, aku menjadi mangsa orang-orang yang eksyen.

Yesterday, aku pigi la Coach. Dengan hasrat, mencari wallet untuk Si Abu. Hampir 10 minit aku dalam kedai tu, satu orang pun dia punya sales person tidak datang menyapa. Aku pun terus memanggil, ‘Excuse me, Could you tell me where the men’s wallet are?’ , dengan accent british yang agak-agak pekat (don’t ask why, but everytime I get pissed off, the british accent came out of nowhere). Dan si PENJAGA KEDAI  pun tengok aku atas-bawah dan menjawab, ‘We have a few here and upstairs’, dengan ikhlas x ikhlas.

Aku yang malas mencari gaduh itu time, teruskan sajalah niat baik ku mencari wallet tanpa banyak cakap. Sebelum aku sempat naik tangga, masuklah 2 orang perempuan muda yang bergaya dengan beg-beg mahal diorang, lalu disambut dengan meriahnya oleh penjaga kedai tadi ‘Hi! Welcome to Coach’… Di dalam hatiku, ‘Sialan punya orang! Belum dia tahu aku ni siapa…’. Time to strike back… I went straight to the penjaga kedai and ask “Can you check if you have this bag in any other color in your other boutique?’. Dia yang tengah meng-attend perempuan-perempuan tadi pun terpaksa meminta kawannya mengambil alih customers tu dan terus ke arah telefon. After 2 minutes, dia pun berkata,’Yes, miss. We have this in The Gardens. Would you like to check out the colors we have here?’. Dan aku pun menjawab, ‘No thanks. I’ll head over to The Gardens… I think I’d rather give them the komisyen for this bag than to you. Thanks anyway…’… Dan aku pun keluar dari kedai itu….

Sekian.

9 thoughts on “Seriously?! No… SERIOUSLY???

Leave a Reply

