Cari pasal

Kadang-kadang, it’s difficult being parents.

My opinions:

  • Kalau anak kita balik rumah, kata; ‘Cikgu pukul saya’, the next question should be; ‘what did you do?’.
  • Kalau anak kita balik rumah, kata; ‘Saya tak mau pegi sekolah sebab kawan-kawan saya bilang saya gemuk’, kita kata, ‘Tak apa. Nanti bila besar sikit, kita diet’.
  • Kalau anak kita di tolak atau di pukul di playground, kita bawak lah anak kita main jauh sikit.
  • Kalau anak kita tolak atau pukul anak orang lain di playground, kita kata SORRY.

Kejadian di McDonald;

Anak ku di tendang oleh seorang budak lelaki yang ternyata lagi besar dari dia. Reaksi mak budak tu ialah, ‘BUDAK NI TAK RETI RETI NAK KE TEPI’, sambil menjengkelkan mata nya ke arah anak ku… And after that, all hell break lose…

Aku: Excuse me, you cakap anak I apa tadi? She’s 2 years old, and how old is your son? 8?

Dia: Hey! He’s 6!

Aku: Macam 8 tahun gemuknya! 6 tahun pun masih tak reti nak bertolak ansur dengan budak kecil? Anak you tu berkali-kali ganda besar dari anak I. Kalau anak I ada patah ke apa ke tadi macamana?! Lain kali, kalau nak buka mulut, tengok kiri kanan dulu!

Dia pun terus lari dari tempat tu… Mak bapak lain semua senyum saja dengan aku sebab anak dia memang was bullying the little ones there. Tak sampai hati aku nak marah anak dia sebab yang bangang dan macam suwey adalah mak nya. &*^%^&$^%#%&^$^%$*^%&*^!!!!!!

Pedoman cerita ini; kalau kita rasa anak kita paling bagus pun, not necessary for us to downgrade other kids… Mesti mau ingat, ntah-ntah, budak yang kita caci tadi bakal jadi doktor jantung yang menyelamatkan nyawa kita nanti…

Sekian…

5 thoughts on “Cari pasal

  1. kalao aku… aku akan sound..
    “tapi saya tak salahkan anak awak… dah kalau mak sniri boleh ade attitude cam awak, mmg tak surprising ler anak jadik camni perangai!”

    isskk.. panas berdesip2 plak ati aku nie.. dok imejin kot2 anaqi yg kena tolak and the culprit’s mom said the same thing..wahhh.. mmg aku akan menyingaaaa

  2. zezz says:

    oh dear oh dear…the one of many ‘side dishes’ of motherhood i guess. kenak blaja jadi singa!

    btw, sian si queen b, dah la petitto heh heh

Leave a Reply

