No shame at all!

Ceritanya begini…

Pada suatu pagi Isnin, yakni pagi ni lah, saya di dalam perjalanan menghantar anak ke sekolah. Hari ini saya bertuah sedikit sebab sang suami tolong drive kan kami ke sekolah/ofis. Saya sudah LAMA tidak mendengar radio. Kebiasaannya saya cuma mendengar CD atau iPod saya di dalam kereta sendiri. Ni dah tumpang kereta orang, dengar lah celoteh pagi FBI di radio. Lawak jugak. Topik pagi ni pulak; ALASAN TAK MASUK AKAL YANG SENTIASA DIGUNAKAN. Ada beberapa pendengar menghantar email dan menelefon terus ke konti mengenai topik berkenaan. Tapi ada satu pendengar yang menghantar alasan nya melalui email yang membuatkan saya rasa nak cari pendengar tersebut dan membakar dia hidup-hidup. berikut adalah al-kisahnya;

Saya menelefon pakwe saya tapi terkantoi dengan ISTERINYA. Jadi bila di tanya oleh ISTERI PAKWE SAYA, saya kata ‘Saya dapat nombor ni dalam telefon suami saya. Cuma nak tanya kat kawan dia ni kalau-kalau suami saya ada perempuan lain’…

Gampang nama nya ni orang… GAMPANG!

Zaman sekarang, cerita dia bersama suami orang pun berani kasi keluar radio. Apa mau jadi? Saya rasa tidak elok digalakkan. Memang perempuan lagi ramai dari lelaki tapi jangan lah sampai macam ni sekali. Ada cara yang lagi baik kalau nak hidup bermadu. Asalkan ada persefahaman antara suami, isteri dan madu, no problem. Tapi kalau main sembunyi-sembunyi ada perempuan lain tu tak bagus.  Gampang nama nya ni orang… GAMPANG!

Moral of the story: kalau bercinta dengan laki orang tanpa restu isteri, diam je lah. Tak payah kasi announce dalam radio.

Sekian.

p/s: Emosi sikit pagi ni. Saya TIDAK SETUJU akan hal-hal mencuri laki orang ni.

9 thoughts on “No shame at all!

  1. jun.ida says:

    aku pun dgr gak pg tadi!!
    menyampahssss sgtsssss dan tak kelakar langsung punnnnnn!!!
    dan aku pun sgt TAK SETUJU akan hal2 mencuri laki org gak

    • DJ kena pandai pilih benda mana yg patut atau x patut disiarkan. Benda2 mcm ni bikin malu bangsa je. Yakin lah aku pompuan tu melayu islam sebab pendengar radio channel tu mostly melayu. Geram…

  2. Subhanallah.Have she no pride?Or self-dignity?There’s a lesson to be learn from this.Orang yang banyak buat salah selalu kantoi akibat perbuatan diri-sendiri.Seriously.Tu sebab, Tuhan kasi permisi cover-dosa, sebab nak kasi peluang diri-sendiri untuk realise and taubat.Tapi kalau tak reti-reti nak taubat, nak kesal, hah ambik kau, satu dunia tau.This goes with cases of homosexuality among muslims etc.People ‘coming out of the closet’, thinking they can get ‘closure’ or ‘freedom of mind’, only to be harshly judged.

    “You are not responsible for what people think about you. But you are responsible for what you give them to think about you.”

Leave a Reply

